onsdag 18 februari 2009

I'm not THAT into you!


Mötet gick som det skulle. Jag blev intervjuad och så filmade dom mig. Jag fick svara på frågor som favoritfärg och hur jag vill att lägenheten ska se ut. Det var riktigt kul faktiskt. Jag trodde att jag skulle bli nervös men det kändes lugnt. Fast som person pratar jag inte i onödan. Dels tycker jag att det är jobbigt med folk som pratar bara för att prata, dels så känns det som att om man ordbajsar med tv-team så tror de att man bara försöker snacka in sig och det är inte riktigt min grej. Så jag var Sandra Lindqvist :)

Helen (inredningstjejen) mätte hela lägenheten och skissade upp den på papper. Jag stod och var imponerad av hur hon på så kort tid hade ritat ner min lägenhet precis som den såg ut.

De ska höra av sig i slutet på denna vecka eller början på nästa.


Köpte tidningen Amelia idag och något som jag fastnade över var sidorna då en journalist svarade på relationsfrågan : Hur pratar man känslor med nån som inte vill?

Jag om någon är en tänkare. Har jag alltid varit. Men det är först nu jag verkligen förstått det. Jag funderade förr över vad som egentligen händer inuti en killes huvud. Men det är nog så, att det förmodligen inte händer.. någonting alls där.

Det finns en forskare, Dr Susan Nolen-Hoeksema, som är författare till boken "Women who think too much". Den ska jag läsa. Och alla ni tjejer därute som helt enkelt tänker förmycket (så mycket att det blivit till något negativt) tycker jag också ska läsa den. Det finns en bok som heter "He's just not that into you: The No-excuses truth to understanding guys", skriven av Greg Behrendt och Liz Tuccillo. Den kan man läsa om man inte förstått eller vill förstå att en kille faktiskt inte är intresserad av dig. Det finns även en fortsättning på den boken; "Be honest - You're not that into him either". Läs och sluta upp med att vara så tjejig (yes, jag pratar för mig själv).

Inga kommentarer: