onsdag 25 februari 2009

kort novell blir lång

I höstas skrev jag en novell som heter "När kärleken slocknar" som handlar om hur en kvinna blir misshandlad av sin man. Nu ska jag ta fram den igen och bearbeta den. Just nu är den ungefär 2,5 sidor. I slutändan ska den bli hela 10 sidor lång. Så på ungefär 5 veckor ska jag skriva 7,5 sidor till vilket är otroligt kort tid! Varför jag ska fortsätta på den är för att varje klass på tärna får skriva en antologi och alla får 10 sidor var i boken. Jag fick bra respons från läraren på den novellen, därför ska jag fortsätta på den. Jag funderade ett tag på att skriva på "Stjärnfall & SMS" men jag känner att jag vill utmana mig själv och skriva på den andra.

Idag ska jag tvätta och skriva artikeln som ska vara klar typ idag/imorgon och så ska jag iväg och handla lite mat. Idag är det ju faktskt löning! :)

Ska även ringa HSB (bostadsföreningen) för att fråga om extra-förråd under roomservice-tiden.

Inga kommentarer: