måndag 9 mars 2009

Text om högstadiemobbing


Idag kom Helen och byggkillen från roomie hit. Byggkillen knackade på väggar för att kolla vilken utrustning de ska ha med sig.
Resten av dagen har jag skrivit på min responstext "Kära dagbok" som handlar om en tjej som går på högstadiet och blir misshandlad och mobbad av klasskamrater.
Det går rätt bra, har skrivit en sida och jag tror inte att den kommer bli så mycket längre då den ska lämna en hel del frågetecken till läsarna och så. Texten är väldigt mäktig. Varje mening väger typ ett kilo känns det som. Så jag tror inte att folk vill läsa mer. Första stycket ligger ovanför denna text. Den är inte alltför hemsk, men det som händer efter det där är rätt magstarkt, enligt mig då.
Jag åker till skolan i helgen och då ska vi få liverespons på våran text. I min grupp kommer även våran lärare att responsra och hon är helvetes duktig på att såga texter. Men förra gången skrev jag ju "Stjärnfall & SMS". Den fick jag ju riktigt bra respons på. Jag hoppas (efter att jag redigerat texten ännu mer) att jag får bra respons den här gången också. Men det är ovisst, man vet aldrig. Känns lite som let's dance. Man har en jury som säger vad de tycker utan att bry sig om hur man själv känner.

Inga kommentarer: