onsdag 4 mars 2009

Svenssonliv, en framtidsdröm?

Sitter här med morgonkaffet bredvid mig och mitt hår står åt alla håll. Jag har på mig wasahallen fleecen (som är sådär mysigt stor) och tofflor.
Idag har jag min egen deadline på krönikan.( Den ska inte skickas in förräns imorgon.)
Egentligen är grovjobbet gjort. Jag har en text som är kortare än vad det ska vara. Nu ska jag bara redigera varenda mening och det tar inte så länge som man kan tro. :) Men jag ska ändå ta hela dagen på mig.

Läser på Aftonbladet nu att tonåringars dröm är Svenssonlivet. 19åriga Ulrikas framtidsdröm är familj, barn och ett fint hus. Det tycker jag är jättebra. Herregud det drömmer väl alla om.. Men hallå, ser jag karriär någonstans i den där meningen? Nepp, så var vi tillbaka i stenåldern igen. Här kan du läsa artikeln.
jaaa, idag ska jag sola också, jag ska faktiskt ta mig tid till det.

Inga kommentarer: